Strona internetowa przedszkola - czy warto ją mieć?

Strona internetowa przedszkola - czy warto ją mieć?

Dla jednych jest podstawowym elementem strategii marketingowej. Dla drugich jej wdrożenie to zbędny koszt. W dobie rozwijających się social mediów dyrektorzy placówek stają przed poważnym dylematem: czy warto inwestować w stronę internetową przedszkola? Jakie funkcje spełnia? Jak wykorzystać jej potencjał? Czy się opłaca?

Funkcje strony internetowej przedszkola



Poszukiwanie informacji już dawno temu przeniosło się do świata wirtualnego. Potencjalni klienci, także placówek edukacyjno-opiekuńczych, spędzają mnóstwo czasu w sieci. I to właśnie tam mają nadzieję pogłębić wiedzę i znaleźć odpowiedzi na wszystkie nurtujące ich pytania. A więc po pierwsze, strona internetowa przedszkola pełni funkcję informacyjną.

Po drugie, jest genialnym narzędziem promocyjnym, nad którym jej właściciel ma pełną kontrolę. Stwarza przestrzeń do publikacji starannie opracowanych treści merytorycznych i ofert, których celem jest zaprezentowanie placówki z jak najlepszej strony. Co więcej, strona internetowa przedszkola to punkt wyjścia do budowania płatnych kampanii. Dzięki temu dyrekcja jest w stanie docierać do konkretnych grup docelowych i przy okazji zbierać kluczowe dane o swoich odbiorcach. Ma więc strategicznie ważne znaczenie marketingowe i reklamowe.

Przeczytaj także:
: Nowoczesne przedszkole - czym się wyróżnia?

Podstawowa korzyść, która zmienia perspektywę



Kwestia promowania oferty i kreowania wizerunku placówki w sieci to jedna sprawa. Natomiast plus własnej strony internetowej jest jeszcze jeden. Choć nie wszyscy zdają sobie sprawę z jego istnienia i znaczenia. Chodzi mianowicie o bezpieczeństwo.

Niektórzy rezygnują z posiadania witryny na rzecz profili firmowych w social mediach. Głównie z powodu kosztów. Niestety większość tych osób nie jest świadoma, że Fan Page czy konta na innych portalach społecznościowych nie są naszą własnością. Jesteśmy jedynie ich użytkownikami, a dostęp do nich z różnych powodów może zostać nam odebrany w dowolnym momencie. Natomiast strony internetowej nikt nie może usunąć, zablokować, wyłączyć, ograniczyć. Właściciel witryny www ma nad nią pełną władzę. Nie jest też zależny od zmieniających się algorytmów, wytycznych i regulaminów, a także rosnących stawek reklam płatnych.

Odkryj: : 5 sposobów, jak zaoszczędzić czas dyrekcji i wychowawców

Dlaczego jeszcze warto zainwestować w stronę internetową przedszkola?



Lista korzyści płynących z posiadania strony internetowej przedszkola jest bardzo długa. Oto najważniejsze z nich:

- w 100% można dostosować ją do potrzeb i identyfikacji wizualnej placówki,
- regularne aktualizacje zwiększają szansę na wyższe pozycje w wyszukiwarkach,
- poprzez rzetelne i aktualne informacje zwiększa wiarygodność instytucji,
- publikacje na blogu budują wizerunek eksperta w branży,
- jest kanałem komunikacji z potencjalnymi klientami, partnerami biznesowymi, sponsorami,
- daje niepowtarzalną szansę, by odbiorcy mogli zapoznać się z całą ofertą bez konieczności osobistego spotkania,
- wyczerpująca prezentacja online oszczędza czas dyrekcji i wychowawców,
- gwarantuje całodobową dostępność informacji, dzięki czemu klient może uzyskać odpowiedzi na pytania bez względu na porę,
- daje możliwość analizowania preferencji i zachowań klientów.

Dowiedz się: : Czy system dla przedszkola jest odpowiedni dla każdej placówki?

aktualizacja: 2021-07-15