Początki...
Jak powstał system dla przedszkoli eLizak?
Powiedzenie „potrzeba matką wynalazków” w naszej historii nabiera dosłownego znaczenia. W Progress Plus s.c. innowacyjnymi technologiami zajmujemy się od lat. Jednak stworzenie systemu dla przedszkoli i żłobków nie było pierwotnie w obszarze naszych zainteresowań… A więc jak to się stało, że zaprojektowaliśmy jedną z najnowocześniejszych platform w Polsce?
Scenariusz napisało samo życie
eLizak powstał z doświadczeń rodzica, który po raz pierwszy posłał dziecko do przedszkola. I tak się złożyło, że zawodowo zajmuje się programowaniem w naszej firmie. Błażej zauważył potencjał do rozwoju i swoimi przemyśleniami podzielił się z zespołem.
Krótko po wewnętrznym spotkaniu firmowym z inicjatywą stworzenia systemu dla przedszkoli i żłobków wyszliśmy do miejscowych placówek. Duże zainteresowanie tematem tylko utwierdziło nas w przekonaniu, że warto podjąć nowe wyzwanie. Właśnie tak rozpoczęliśmy przygodę z eLizakiem, a jego rodzimym miastem stała się Bydgoszcz.

Solidny fundament do pracy
W Progress Plus s.c. specjalizujemy się w tworzeniu i rozwijaniu rozwiązań informatycznych dla różnych branż: od prostych programów fakturujących, przez aplikacje mobilne, aż po rozbudowane programy do sterowania „inteligentnymi budynkami”. Setki wdrożonych projektów i lata zdobytego doświadczenia pozwoliły nam stworzyć platformę dla przedszkoli, która ewoluuje wraz ze zmieniającymi się wymaganiami jej odbiorców. A przy tym jest prosta w obsłudze, funkcjonalna i maksymalnie spersonalizowana.
Czerpiemy wiedzę z różnych źródeł
Od początku zależało nam, by eLizak odpowiadał na realne potrzeby wszystkich swoich użytkowników: rodziców, wychowawców, dyrekcji. Dlatego już na etapie pomysłów intensywnie konsultowaliśmy się z każdą z tych grup. Naszym celem było wypuścić system i aplikację, które:
- umożliwią rodzicom wgląd w codzienne życie dziecka w placówce, usprawnią komunikację z wychowawcami i dadzą pełną kontrolę nad rozliczeniami,
- udostępnią praktyczne narzędzia do codziennej pracy wychowawcom,
- będą generować znaczną oszczędność pieniędzy i czasu pracy dyrekcji.

Czy nam się to udało?
Z dumą stwierdzamy, że tak! Na bazie zdobytych informacji, po długich testach i wielogodzinnych analizach zaprojektowaliśmy stabilny szkielet systemu dla przedszkoli, który ciągle doskonalimy i rozbudowujemy.
Wychodzimy z założenia, że współpraca się opłaca
eLizak jest jak żywy organizm. Rozwija się i przystosowuje do nowej rzeczywistości i rosnących potrzeb użytkowników.
Jak to możliwe?
Jesteśmy w stałym kontakcie ze wszystkimi placówkami, które wdrożyły u siebie platformę. Każdy zgłoszony przez nie pomysł dokładnie omawiamy, testujemy i jeśli spełnia oczekiwania: dodajemy do systemu. Dzięki temu aplikacja mobilna dla rodziców czy panel administracyjny są wyposażone tylko i wyłącznie w faktycznie potrzebne funkcje, które będą wykorzystywane.
Jesteśmy otwarci na połączenie sił
Chętnie podejmujemy współprace z przedsiębiorstwami, które realnie podnoszą jakość świadczonych przez nas usług. I które także mogą rozwijać się dzięki nam. Świetnym przykładem jest tutaj zsynchronizowanie platformy eLizak z czytnikiem kart zbliżeniowych firmy MicroMade. Krok ten pozwolił nam na w pełni zautomatyzowane i maksymalnie precyzyjne generowanie raportów wejść i wyjść podopiecznych oraz pracowników placówki. Na tej podstawie dyrekcja jest w stanie w dosłownie kilka minut przygotować kompletne miesięczne rozliczenia.
Plany na przyszłość?
Są ambitne! Wyznaczyliśmy sobie kilka ścieżek rozwoju. Codziennie odkrywamy nowe obszary do zagospodarowania. Chcemy nadal inwestować w postęp technologiczny systemu eLizak. Będziemy pogłębiać fachową wiedzę i dzielić się nią z Wami na naszym blogu, na który zresztą już teraz serdecznie zapraszamy.