Komunikator w aplikacji dla rodziców vs tradycyjny mail ? co jest lepsze?

Komunikator w aplikacji dla rodziców vs tradycyjny mail ? co jest lepsze?

Stały i sprawny kontakt dyrekcji i wychowawców z rodzicami ma fundamentalne znaczenie w owocnej współpracy. Wymiana kilku zdań w momencie przyprowadzenia lub odbioru dziecka z placówki niestety nie jest wystarczająca. Spotkania organizowane raz czy dwa na semestr to także za mało, by rodzice czuli się zaangażowani w przedszkolne życie swoich dzieci. I przede wszystkim by byli na bieżąco ze wszystkimi aktywnościami. Dlatego ogromne znaczenie mają kanały komunikacyjne online. Pytanie tylko, które wybrać?

Aplikacja dla rodziców: jak działa?

Aplikacja dla rodziców jest zsynchronizowana z systemem dla przedszkoli i żłobków, za którego moderację odpowiada dyrekcja lub wyznaczeni wychowawcy. Każda placówka może zainwestować w technologię, która ułatwia współpracę z opiekunami i rodzicami. I co ważne: jest skuteczniejsza niż chociażby klasyczna komunikacja mailowa. Dlaczego?

Wiadomości wysyłane na skrzynkę pocztową nie zawsze są odczytywane na bieżąco. Nie można także zweryfikować, czy wszyscy odbiorcy zapoznali się z treścią w odpowiednim czasie. Minusem maili jest też to, że łatwo je przeoczyć, mogą wylądować przez przypadek w spamie lub nieopatrznie można je bezpowrotnie usunąć. Dobra wiadomość jest taka, że nowoczesne technologie skutecznie sobie radzą z tymi problemami.

Komunikator w aplikacji dla przedszkoli

Profesjonalny system dla przedszkoli i dedykowana mu aplikacja dla rodziców są wyposażone w funkcjonalny komunikator. Zarówno rodzice, jak i wychowawcy oraz dyrekcja w dowolnej chwili mogą rozpocząć w nim rozmowę na konkretny temat. Co ważne: w komunikatorze można wysyłać wiadomości prywatne oraz grupowe w zależności od potrzeb.

W aplikacji dla przedszkoli rodzice otrzymują powiadomienia o nowych wiadomościach na bieżąco. Wyświetlają się one na ekranie telefonu w czasie rzeczywistym. W momencie, w którym odbiorca odczytuje wiadomość, nadawca otrzymuje informację zwrotną o tym fakcie. Dzięki temu dyrekcja / wychowawcy mają pewność, że komunikat dotarł do odpowiednich osób.

Indywidualne przypomnienia

Jeśli zdarzy się, że któryś z rodziców nie zapoznał się z treścią wiadomości na publicznym kanale, można wysłać do niego wiadomość prywatną. Dzięki tej opcji powiadomienia są ponawiane tylko i wyłącznie do konkretnych osób. W efekcie skrzynka rodziców nie jest bez potrzeby zaśmiecana.

Przedszkolne sprawy w jednym miejscu

Funkcja komunikatora w aplikacji mobilnej dla rodziców pozwala im mieć stale pod ręką wszystkie informacje dotyczące dziecka. Nie muszą przekopywać się przez dziesiątki maili w prywatnej skrzynce pocztowej, by znaleźć wiadomości z placówki. Nowoczesny system dla przedszkoli i żłobków jest praktycznym narzędziem, które umożliwia sprawą komunikację i szybki kontakt w razie konieczności. A co najważniejsze: korzystanie z niego nie wiąże się z żadnymi ograniczeniami i dodatkowymi opłatami.

Przeczytaj także: Pierwsze dni dziecka w przedszkolu. Jak przygotować rodziców?

aktualizacja: 2020-08-31