Jak zainteresować rodziców przedszkolem?

Jak zainteresować rodziców przedszkolem?

Rynek przedszkoli i żłobków w ostatnich latach rozrósł się do naprawdę sporych rozmiarów. W całym kraju systematycznie powstają nowe placówki publiczne i prywatne, których celem jest opieka nad dziećmi i edukacja wczesnoszkolna. W związku z tym wzrasta też konkurencyjność i zmieniają się zasady gry. Właściciele obiektów coraz częściej zadają sobie pytanie: jak pozyskać nowych klientów? Co zrobić, by placówka stała się pierwszym wyborem dla rodziców?

Marketing przedszkola i żłobka - czy jest potrzebny?

Oczywiście! W Polsce od kilku lat obserwujemy niż demograficzny. Ma on kluczowy wpływ na działalność wszystkich placówek edukacyjnych, w tym także przedszkoli i żłobków. Zjawisko to powoduje, że zarządzające nimi osoby stają przed nowymi wyzwaniami. Muszą podejmować działania, które będą służyć podniesieniu ich rozpoznawalności i zainteresują potencjalnych klientów, czyli rodziców. Przemyślany i skuteczny marketing jest więc w tym procesie kluczowy.

TO WAŻNE!
Osoba zarządzająca placówką powinna dobrze przeanalizować rynek, na którym działa, zapoznać się z trendami w branży oraz odkryć potrzeby współczesnych rodziców.

Elementy składowe udanej rekrutacji


Niezależnie od tego, czy mówimy o placówce działającej na rynku od kilku lat, czy dopiero startującej, w pozyskiwaniu nowych klientów znaczenie mają trzy rzeczy: to, co ma do zaoferowania, narzędzia, które udostępnia, by usprawnić współpracę i sposób prezentacji oferty. Poprzez transparentność i otwartość na relacje może pozyskać zaufanie społeczne i budować pożądany wizerunek.

Liczą się potrzeby dzieci, ale nie tylko?

Misją wszystkich przedszkoli jest zaspokajanie potrzeb edukacyjnych, rozwojowych i rozrywkowych dzieci na najwyższym poziomie i przy wykorzystaniu dostępnych i najskuteczniejszych rozwiązań. Natomiast placówki najlepsze z najlepszych, liderzy w branży w swojej działalności uwzględniają także potrzeby rodziców. A te systematycznie rosną i ewoluują.

Co się dla nich liczy?

Przejrzystość w każdym obszarze działalności, sprawna adaptacja placówki do zmieniającej się rzeczywistości i warunków, optymalizacja kosztów związanych z opieką nad dzieckiem, wgląd we wszystkie aktywności malucha i wygodna komunikacja z wychowawcami, dyrekcją, a także specjalistami?

W świecie nowych technologii

Wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych w placówkach edukacyjnych jest już standardem. Zaryzykujemy nawet stwierdzenie, że automatyzacja działalności przedszkoli i komunikacji jest podstawą ich efektywnego funkcjonowania i realnie wpływa na konkurencyjność. A także oszczędności: czasu i pieniędzy.

Platforma dla przedszkoli taka jak eLizak daje ogromne możliwości usprawnienia pracy i komunikacji wszystkim jej użytkownikom: wychowawcom, dyrekcji i co ważne: rodzicom. Bez wychodzenia z domu, przy pomocy aplikacji mobilnej mogą m.in.:

- kontrolować postępy swoich dzieci,
- być w stałym kontakcie z wychowawcami bez konieczności wychodzenia z domu,
- zgłaszać nieobecności,
- dokonywać szybkich płatności i weryfikować historię rozliczeń,
- bez problemu upoważniać dodatkowe osoby do odbioru dziecka i czuwać nad jego bezpieczeństwem dziecka,
- załatwić rozmaite formalności przy pomocy kilku kliknięć w telefonie,
- być na bieżąco ze wszystkimi ogłoszeniami.

Podsumowując...

Konkurencyjność na współczesnym rynku edukacji wczesnoszkolnej buduje się nie tylko bogatą ofertą edukacyjną i wykwalifikowaną kadrą, ale także nowoczesnymi rozwiązaniami. Profesjonalny system dla przedszkoli i aplikacja mobilna dla rodziców są więc sprzymierzeńcami włodarzy placówek, którym zależy na zapełnieniu miejsc we wszystkich grupach, a także na prestiżu i tytule nowoczesnej placówki przyjaznej dzieciom i ich rodzicom.

Przeczytaj także: Jak wybrać idealne przedszkole dla dziecka?

aktualizacja: 2021-04-13